قدس آنلاین: مسعود روشنپژوه، مجری، تهیه کننده و کارگردان تلویزیونی، در گفتوگو با استودیو هشت رادیو نمایش، دلیل موفقیت و یا استمرار در ساخت برنامهها را دانستن فوت کوزهگری در کار دانست.
او درباره طرحی که برای تاریخ ۹۹/۰۹/۰۹ درخصوص «مسابقه محله» در ذهن دارد، توضیح داد: «این تاریخ ۳۰امین سال اجرای یک مسابقه تلویزیونی در تاریخ تلویزیون است و همینطور تا این تاریخ، ۲۹۰۰ برنامه تلویزیونی از جنس «مسابقه محله» ساخته شده است، بنابراین برای این تاریخ برنامهریزی کرده بودم تا مخاطبهایی که در آن سال در برنامهام حضور داشتند را دعوت کنم و با آنها صحبت کنم.«
روشنپژوه درباره نحوه پیدایش فکر و ایده «مسابقه محله» افزود: «این فکر و ایده اولیه را آقای امیر سماوات که در حال حاضر کارگردان سینما هستند، دادند، ایشان برای این کار تست مجریگری گذاشته بودند و ۶۰ ـ ۷۰ نفر آمده بودند و خودِ من هم رفته بودم تا چک سریالی رل که در آن بازی کرده بودم، از آقای سماوات بگیرم، در حین نوشتن چک در پارک ساعی، آقای سماوات به من گفت میکروفن را بگیر و با پسر بچهای که در پارک است مصاحبه کن، خلاصه اینکه طرح اولیه این مسابقه در اینجا شکل گرفت و بنا را بر این گذاشتند که در قالب کودک و نوجوان پنجرهای را از قاب تلویزیون بر روی محلهای که مردم زندگی میکنند، باز کنند.»
وی خاطرنشان کرد: «در حقیقت قاب دوربین بر روی محلههایی بود که مردم در آن زندگی میکردند و همین باعث شد بچه ها با این برنامه همذات پنداری کنند؛ به طوری که شیطنت کودکان، بازیهایشان، صحبتهای پدربزرگ و مادربزرگهایشان روی آنتن بود.«
روشنپژوه در آخر درباره نحوه برنامهسازی برای مخاطب نسل جدید که هوشمندتر شده و ذائقهاش تغییر کرده است، گفت: «در دهه ۶۰ انتظارات مردم خیلی محدود بود و مردم دنبال تجملات نبودند و ساده زیست بودند، اما در حال حاضر هم با تغییر همه شرایط زندگی، کسانی هستند که مواردی که برای ما خاطره شده، برای آنها وسیله زندگی است و با آن زندگی میکنند.»
نظر شما